Tietoa Kiuruveden Martoista

Kiuruveden Martat ry kuuluu yhdistyksenä Marttajärjestöön ja Savon Marttapiiriin. Martat on kotitalous- ja neuvontajärjestö mikä on puoluepoliittisesti sekä uskonnollisesti sitoutumaton.

Kiuruveden Martoilla on ollut toimintaa perustamisvuodesta 1974 lähtien. Tehtävänä on edistää kotien ja perheiden toimivaa ja kestävää arkea. Yhdistyksessä on marttailta noin kerran kuukaudessa. Tämän lisäksi opettelemme yhdessä erilaisia uusia asioita sekä teemme teatteri- ja muita retkiä. Paistamme satunnaisesti muurinpohjalettuja ja pidämme lettukahvilaa. Käsityöt ja askartelu on osa toimintaamme. Kaikille avoin neulekahvila kokoontuu viikoittain kulttuuritalolla.

Marttayhdistyksellämme on pitkä perinne. Yhdistystä aikaisemmin, vuosina 1924-1939, Kiuruvedellä on jo ollut marttatoimintaa. Marttajäsenenä voi osallistua toimintaan voimien ja mahdollisuuksien mukaan.  Jokaista tarvitaan ja näin tuetaan kotien sekä perheiden hyvinvointia. Myös miehet ja lapset ovat tervetulleita marttoihin.

Kotisivut: https://kiuruvedenmartat.marttayhdistys.fi

Sähköposti: kiuruveden.martat@gmail.com

Maija Liisa Asikainen puheenjohtaja: puh. 0400 218 333 , asikainen.maija1@gmail.com

Kiuruveden Martat ry:n hallitus 2024:
 Puheenjohtaja Maija Liisa Asikainen
 Varapuheenjohtaja Pirjo Remes